Photobucket

Friday, September 9, 2011

Flash Report:Philippe Gilbert wins Quebec City Grand Prix / Gesink second

Photo: Click to Enlarge
Philippe Gilbert (Omega Pharma-Lotto) © Pasquale Stalteri


Top Ten Results/ Résultats, Top 10:

1 GILBERT, Philippe (OMEGA PHARMA-LOTTO) 5:03:08
2 GESINK, Robert (RABOBANK) 5:03:08 00:00
3 URAN, Rigoberto (SKY) 5:03:17 00:09
4 WEGMANN, Fabian (LEOPARD TREK) 5:03:22 00:14
5 LEIPHEIMER, Levi (RADIOSHACK) 5:03:23 00:15
6 LEUKEMANS, Björn (VACANSOLEIL) 5:03:31 00:23
7 PONZI, Simone (LIQUIGAS-CANNONDALE) 5:03:31 00:23
8 MARCATO, Marco (VACANSOLEIL) 5:03:33 00:25
9 CIOLEK, Gerald  (QUICK STEP) 5:03:38 00:30
10 CLARKE, Simon (ASTANA) 5:03:55 00:47

Canadian Riders/ Coureurs Canadiens

14. Michael Barry (Can) Sky Procycling  0:
01:23
20. Dominique Rollin (Can) FDJ
22. David Veilleux (Can) Team Europcar
27. Ryder Hesjedal (Can) Team Garmin-Cervelo  0:01:39
39. Svein Tuft (Can) Team SpiderTech Powered By C10
40. Ryan Roth (Can) Team SpiderTech Powered By C10

DNF  Francois Parisien (Can) Team SpiderTech Powered By C10
DNF  Ryan Anderson (Can) Team SpiderTech Powered By C10
DNF  Zachary Bell (Can) Team SpiderTech Powered By C10
DNF  Martin Gilbert (Can) Team SpiderTech Powered By C10
DNF  Will Routley (Can) Team SpiderTech Powered By C10


Gilbert "Mission Accomplished"

“It was an extremely difficult race because Team Sky took over from the start. It went extremely fast. In the last third, everybody was tired. Nobody was able to attack because there was a strong headwind. It was hard to control because I had no team-mate. I panicked a bit, I was on my own and I was not sure how to get out of it."

"Then Rabobank opened up the race and it went clearly better. It’s always easier between strong men. I tried to go at the start of the last lap but the group behind kept organised. I relaxed and tried to recuperate. In the last climb, I put the high gear and made the difference."


"For the first time this season I was a little stressed because I had only six points to take for the World Tour Ranking but they were six hard points. Finally it turns out for the best."

"In Montreal, I’ll be under far less pressure. It’s already mission accomplished for me.”`


Gilbert: « Mission Accomplie »

« C’était une course très difficile parce que Team Sky a assuré le rythme dès le départ. Ça roulait extrêmement vite. Durant le dernier tiers de l’épreuve tout le monde était fatigué et personne n’était en mesure d’attaquer parce qu’il y avait un fort vent de face. Je n’avais pas de coéquipier pour m’appuyer et c’était difficile de contrôle : j’étais seul, j’ai paniqué un moment, et je ne voyais pas comment j’allais m’en sortir.»

«C’est à ce moment que les Rabobank sont entrés en action. Ils ont déverrouillé la course et, à partir de ce moment, les choses se sont mises en place pour moi. C’est toujours plus facile quand on est juste entre « costauds ». J’ai tenté un démarrage au début du dernier tour, mais le groupe est resté organisé. J’ai donc coupé mon effort pour relaxer et récupérer. J’ai mis le gros braquet dans la dernière bosse et j’ai fait la différence.»

«Pour la première fois cette saison j’étais un peu nerveux parce que je n’avais que 6 points d’avance au classement World Tour. Mais c’était 6 gros points et en bout de ligne tout s’est bien passé pour moi.»

«J’aurai moins de pression à Montréal, ma mission est déjà accomplie ! »


0 comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.